Program sprzedażowy w firmie to jeden z ważniejszych elementów całej działalności. Zastanawiasz się, jak wybrać ten najlepszy? Oto kilka wskazówek, które z pewnością pomogą Ci w podjęciu decyzji!
1. Zrozum, jaki jest typ Twojej firmy
Pierwszym i najbardziej bezpośrednim pytaniem, jakie należy zadać przy wyborze systemu POS, jest zrozumienie charakteru, wielkości i struktury Twojej firmy. Zadaj sobie następujące pytania:
· Czy prowadzisz działalność w sektorze detalicznym, spożywczym czy usługowym?
· Czy sprzedajesz produkty, usługi, czy jedno i drugie?
· Jaka jest wielkość Twojej firmy?
· Czy działasz wyłącznie w Internecie, a może masz sklep fizyczny czy mobilny?
· Jak wygląda struktura zatrudnienia? Na przykład, czy firma jest własnością pracowników, posiada pełny personel, czy korzysta głównie z usług podwykonawców?
2. Zastanów się nad swoją sytuacją finansową
Dobra orientacja w swoim budżecie to kluczowy aspekt wyboru właściwego programu sprzedażowego. Jest wiele innych czynników, o których należy pomyśleć, niż tylko koszty początkowe systemu POS.
· Ile chciałbyś płacić miesięcznie?
· Czy ceny wydają się uczciwe?
· Czy sprzedawca pobiera dodatkowe opłaty za dostosowanie oprogramowania lub aplikacji?
· Czy system oferuje odpowiednią liczbę funkcji za cenę podaną przez sprzedawcę?
3. Weź pod uwagę łatwość obsługi
Większość systemów POS jest intuicyjna, jednak te bardziej rozwinięte, z dużą ilością funkcji, mogą być dość skomplikowane. Jak bardzo zaawansowany musi być zatem Twój system sprzedażowy, aby Twoja firma działała efektywnie? Ponadto warto rozważyć, na ile łatwo integruje się on z aplikacjami, które już posiadasz. Ponadto, co być może najistotniejsze, czy w przypadku pojawienia się problemu system POS oferuje wysokiej jakości obsługę klienta i wsparcie techniczne?
4. Skup się na funkcjach, które są Ci najbardziej potrzebne
Być może chcesz mieć system POS, który będzie mógł śledzić wszystko – od transakcji po godziny pracy pracowników. A może wystarczy Ci tylko cyfrowa kasa fiskalna. Warto więc dokładnie przemyśleć, czego oczekujesz od systemu POS.
Istnieje kilka cech, o których właściciele firm mogą pomyśleć, niezależnie od wielkości firmy, w tym: łatwość obsługi, przechowywanie danych oraz możliwość łatwego skalowania systemu wraz z rozwojem firmy.
5. Upewnij się, że możesz łatwo skalować swój biznes
W idealnej sytuacji firma nie pozostanie w miejscu. Należy rozważyć swoje potrzeby za rok, pięć i dziesięć lat. Zastanów się, jak szybko zamierzasz się rozwijać i pozwól, aby to pomogło Ci określić Twoje długoterminowe potrzeby na programy do sklepu. Na przykład:
· Czy możesz łatwo dodawać funkcje do swojego systemu POS?
· Co wiąże się z modernizacją i jakie są jej koszty?
· Czy w końcu będziesz musiał zmienić system POS?
Jako przedsiębiorca musisz stale myśleć o przyszłości. Niech powyższe pytania pomogą Ci w procesie podejmowania decyzji.