Agencja marketingowa – na co zwrócić uwagę, decydując się na marketing 360?
Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, jedno jest pewne – aby rozwijać swój biznes, potrzebujesz reklamy. Marketing 360 stopni pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji, dotrzeć do nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Jak wybrać firmę marketingową, która kompleksowo wypromuje Twoją firmę? Po czym poznać, że trafiłeś na prawdziwych specjalistów od marketingu 360? Sprawdź!
Spis Treści
Po pierwsze – portfolio i dotychczasowe realizacje agencji marketingowej
Poszukując dobrej firmy marketingowej, koniecznie zapoznaj się z jej doświadczeniem. Większość renomowanych agencji chętnie dzieli się swoimi dotychczasowymi realizacjami w formie portfolio.
Sprawdź, czy agencja marketingu 360, która Cię interesuje, obsługiwała w przeszłości firmę podobną do Twojej. Z jakim skutkiem? Czy podobają Ci się rozwiązania, jakie zostały zastosowane?
Przeglądając portfolio agencji, będziesz mógł również sprawdzić, jakie firmy dotychczas jej zaufały. Jeżeli zobaczysz wśród nich największych graczy na rynku, możesz być pewien, że trafiłeś na profesjonalistów.
Po drugie – oferta a marketing 360
Kolejnym krokiem, którego nie możesz pominąć, jest zapoznanie się z ofertą agencji marketingowej. Sprawdź, czy pokrywa się ona z Twoimi oczekiwaniami co do zakresu promocji marki.
Bądź uważny! Coraz więcej firm reklamuje się, jako specjaliści od marketingu 360, jednak pojęcie to bywa niejednoznaczne – mogą mieścić się w nim wyłącznie działania z zakresu digital marketingu, jak i organizowanie eventów, reklamy radiowe czy telewizyjne, premiery produktów, wydarzenia sportowe.
Po trzecie – prestiż i miejsce w branży
Jeżeli chcesz pracować z najlepszymi, sprawdź wyniki rankingu agencji marketingowych. Jednym z najbardziej uznanych, międzynarodowych zestawień tego typu jest Clutch. W ocenie firm marketingowych uwzględnia się przede wszystkim opinie klientów – udostępniane są również opisy ich doświadczeń z konkretną agencją. To bardzo wartościowa źródło wiedzy dla każdego, kto planuje współpracę w zakresie marketingu 360!
Po czwarte – koszty i rozliczenia z agencją marketingową
Ostatnią (chociaż niesamowicie ważną!) kwestią, o której musisz pamiętać, jest cena. Oczywiście, koszty usług agencji marketingowej muszą mieścić się w Twoim budżecie, jednak pamiętaj, że nie zawsze opłaca się inwestować w najtańszą opcję. Zwłaszcza że wybór nieco droższej, jednak bardziej doświadczonej agencji, może bardzo szybko zaowocować – wzrostem liczby zapytań, klientów czy sprzedaży.
Nie zapomnij zapytać o sposób, w jaki firma marketingowa rozlicza się z klientami – czy wymaga zaliczek, płatności z góry za określone działania? Dzięki takiej wiedzy będziesz mógł w pełni przygotować się do współpracy.
Na rynku obecnych jest wiele solidnych i doświadczonych agencji, które realizują kompleksowy marketing 360. Kierując się naszymi wskazówkami, powinieneś bez trudu nawiązać współpracę z jedną z nich. Powodzenia!