Przedsiębiorcze strategie komunikacyjne wykorzystują wyrafinowane techniki, aby przyciągnąć uwagę i wyróżnić się z tłumu. Zatem, czy zwracasz się do świata poprzez profil osobisty (własne nazwisko lub nazwisko rodziny) czy profil zawodowy (kreowanie nazwiska), który z nich lepiej służy interesom Twojej firmy w krótkim, średnim lub długim okresie czasu? I jakie korzyści można uzyskać z każdego z tych wyborów?
Spis Treści
Profil osobisty, czyli jak wykorzystać swój wizerunek do pracy na rzecz marki.
W świecie przedsiębiorców, marketing jest nieodzownym elementem marketingu produktów i usług. Czasami, czyniąc swój osobisty wizerunek punktem sprzedaży, można uzyskać więcej z tego, niż myślisz
Fashion business.
Bardziej niż w jakiejkolwiek innej dziedzinie, świat mody gra na osobistym wizerunku. Dlatego lepiej jest postawić na siebie, aby przyciągnąć jak największą liczbę potencjalnych klientów. Szukają przede wszystkim tożsamości, w której mogą się realizować, a nie marki.
Firma zajmująca się rozwojem osobistym.
Bardziej sensowne jest komunikowanie się za pomocą osobistego profilu podczas pracy w rozwoju osobistym. Klienci szukają nie tylko profesjonalnych umiejętności. Raczej szukają ideału, z którym mogą się utożsamić. Dlatego też często można zobaczyć blogi dołączone do profilu na Facebooku lub Twitterze, blog, który podkreśla nie firmę, ale osobę stojącą za nią z jej osobistych doświadczeń i tła.
A wady? Komunikując się za pomocą osobistego profilu, możesz nawiązać pewną bliskość z klientami i pracownikami, ale możesz stracić wiarygodność. Wskazówka: Oprócz profilu osobistego, powinieneś mieć również profil zawodowy, aby zrównoważyć swój wizerunek i przekonać do siebie jak najwięcej osób. Nadawanie imienia firmie to zły pomysł, bo nie znasz wzlotów i upadków życia. Ponadto, noszenie nazwy firmy może stanowić problem, jeśli firma istnieje przez kilka dekad lub jeśli jej dyrektor umiera i nazwa firmy nie jest już odpowiednia do kontekstu. Celem marki, a więc i firmy, jest to, aby pozostała ona trwała i nie była na zawsze związana z nazwiskiem założyciela.
Profil zawodowy: marka przede wszystkim!
Postawienie marki na pierwszym planie to niewątpliwie ciekawe podejście marketingowe. W ten sposób można ożywić markę, slogany i pomysły biznesowe, które z kolei mogą ożyć w oczach pracowników i klientów. Dzięki profilowi firmy możliwa jest:
– optymalizacja strony internetowej i bloga pod kątem wyszukiwarek;
– obserwowanie konkurencji, oceniając sukces i popularność grup biznesowych.
Najważniejsza korzyść: przekazanie profesjonalnego wizerunku Twojej firmy, który zapewni Ci wiarygodność, szczególnie w dłuższej perspektywie: jest to niezbędny element dla przyszłego rozwoju Twojej firmy.
Co powinieneś wybrać?
Zamiast wybierać między profilem osobistym a zawodowym, zdecyduj się na oba. Komunikacja poprzez osobisty profil jest uspokajająca i ludzka. W naturalny sposób dotyka klienta i zdobywa jego poparcie, nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Profil „firmowy”, z drugiej strony, brzmi autentycznie i wiarygodnie: rodzaj wizytówki dla Twojej komunikacji, która, nie zapominaj, pozostaje profesjonalna.