Integracja z BDO. Ewidencja odpadów jeszcze wygodniej

Integracja z BDO. Ewidencja odpadów jeszcze wygodniej

Artykuł miesiąca

Musisz regularnie przekazywać informacje o odpadach do bazy BDO? Dzięki integracji z BDO możesz robić to jeszcze łatwiej, szybciej i wygodniej.

Ograniczenie zanieczyszczenia środowiska przez zwiększenie kontroli nad gospodarką odpadami było główną przyczyną wprowadzenia BDO. Do korzystania z nowego systemu ewidencyjnego zobowiązanych jest wiele firm, które teraz muszą systematycznie przekazywać dane o wytwarzanych przez siebie odpadach do bazy.

BDO, czyli nowy obowiązek dla firm

Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, czyli w skrócie BDO ma służyć do uszczelnienia polskiego systemu gospodarki odpadami. Dzięki gromadzeniu informacji na ich temat w scentralizowanej bazie podnosi skuteczność w walce z dzikimi wysypiskami, szarą strefą oraz zwiększa poziom recyklingu.

System BDO dostępny jest wyłącznie w formie elektronicznej, po zalogowaniu się do niego za pośrednictwem swojego konta. Następnie należy przekazać do systemu informacje o odpadach zgodnie z przepisami.

Obowiązek korzystania z rejestru BDO dotyczy firm, które:

  • produkują odpady i ewidencjonują je
  • sprowadzają do kraju produkty w opakowaniach, a także produkty jak oleje smarowe, opony, akumulatory, baterie, sprzęt elektroniczny i elektryczny, pojazdy
  • wytwarzają lub importują opakowania, również w ramach transakcji wewnątrzwspólnotowych

Obowiązek ewidencji nie dotyczy między innymi tych podmiotów, które produkują jedynie odpady o charakterze odpadów komunalnych i zostały zwolnione z uzyskania wpisu do Rejestru BDO.

Co warto wiedzieć o integracji z BDO?

Dane do BDO mogą być przekazywane po zalogowaniu się do systemu, jednak do dyspozycji jest także jeszcze jedna opcja, czyli integracja z BDO, czyli połączenie z używanym w firmie oprogramowaniem.

Moduł Integracyjny API BDO, który udostępniony jest przez bazę BDO, pozwala dokonanie integracji z zewnętrznym oprogramowaniem. Integracja niesie ze sobą szereg korzyści, ponieważ pozwala ona automatycznie wypełniać i przekazywać wymagane dane. W rezultacie spełnienie obowiązku ewidencyjnego staje się jeszcze prostsze.

Integracja z BDO jest obecnie dostępna w ramach różnych programów komputerowych dedykowanych dla biznesu, w tym programów typu TMS dedykowanych dla branży transportowej, programów ERP umożliwiających kompleksowe zarządzanie zasobami firmy.

Główne zalety integracji z BDO:

  • korzystanie z funkcjonalności dostępnych w systemie BDO za pośrednictwem zewnętrznego oprogramowania używanego przez firmę
  • szybsze realizowanie procesów związanych z obowiązkiem przekazywania informacji do BDO
  • zmniejszenie ryzyka błędów podczas wypełniania formularzy – dane przekazywane są automatycznie
  • poprawa jakości obsługi klientów pod kątem jej szybkości
  • oszczędność czasu dotycząca spełnienie obowiązku związanego z BDO

Integracja z BDO – jak ją wdrożyć?

Obecnie integracja z BDO dostępna jest w ramach większości programów informatycznych dla biznesu.

Aby sprawdzić, czy integracja dostępna jest dla obecnie użytkowanego programu, należy skontaktować się z jego dostawcą lub wyszukać informacje na stronach dewelopera. Przy doborze nowego programu dla firmy warto zwrócić uwagę, czy jest on wyposażony w moduł integracji z BDO, jeżeli konieczne będzie systematyczne przekazywanie informacji do bazy.

Kompleksowa integracja została wprowadzona również w programie System Obsługi Transportu i Pracowników Mobilnych – SOTiPM przeznaczonym dla firm chcących łatwiej zarządzać posiadaną flotą samochodów.

System SOTiPM dedykowany jest dla wielu firm wykorzystujących flotę pojazdów, dzięki czemu usprawnia on pracę kierowców, handlowców, serwisantów, kurierów, ankieterów.

Podsumowanie

Realizacja obowiązku związanego z przekazywaniem informacji do bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, czyli w skrócie BDO nie musi być czasochłonna. Integracja z BDO usprawnia prowadzenie tego obowiązku poprzez wykorzystanie funkcjonalności obecnie używanego systemu informatycznego w firmie. W efekcie oszczędza czas, zapewnia większą wygodę i redukuje ryzyko pojawienia się błędów.

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Zuzanna
Zuzanna
3 lat temu

Czy ktoś ma podpisana umowę z organizacja odzysku ? Dostałam taką umowę do podpisania, ale martwi mnie okres wypowiedzenia – 4 miesięczny ze skutkiem na koniec roku kalendarzowego. Czy też macie taki długi okres ?
z góry dziękuje za pomoc